Recensie: De mannenmaker- Petra Kruijt

Boekgegevens:
Auteur: Petra Kruijt
Orginele titel: De mannenmaker
ISBN: 9789401900829
Pagina’s: 255
Uitgever: Zomer & Keuning

Als je de Reading Challenge update hebt gelezen weet je dat ik laatst “De mannenmaker” van Petra Kruijt heb gelezen. Ik schreef in dat artikel al een stukje over het boek. Vandaag volgt een uitgebreide recensie.

Samenvatting:

De mannenmaker heeft geen relaties, maar projecten: ieder halfjaar pikt ze een kansloze man op met de bedoeling hem te transformeren tot een gewild exemplaar. Dat is haar al meer dan twintig keer gelukt, maar nu kan ze ineens geen man meer vinden. Is de vijver leeg aan het raken, is ze te kritisch geworden, of is er meer aan de hand? (Bruna)

De mannenmaker

Persoonlijk:
Ik wilde dit boek al erg lang lezen en was erg benieuwd hiernaar. Het boek heeft me niet teleurgesteld, ik vond het heerlijk om te lezen. Het verhaal begint ermee dat Anne het uitmaakt met haar “project”. Door dit begin was ik gelijk gepakt. Ik wilde weten wie het volgende project was, hoe dit zou verlopen. Wat ik zo leuk vind aan dit boek is dat het verhaal over een beroep gaat wat helemaal niet bestaat. Anne heeft dit beroep zelf bedacht en uitgewerkt waardoor het verhaal erg origineel is. Natuurlijk gaat het over relaties en werk.Het is ook zo dat dat dit in veel boeken aam bod komt. Alleen een beroep als mannenmaker ben ik nog niet eerder tegen gekomen.

Al met al vond ik het een erg leuk boek om te lezen. Ik had het boek dan ook snel uit. Het verhaal is niet één van mijn lievelingsboeken, maar steekt toch wel wat verder boven het gemiddelde boek uit.

Over de schrijver:

Petra Kruijt is een Nederlandse Schrijfster. Ze is op het moment 26. Natuurlijk houdt ze van lezen en schrijven, maar ze heeft ook nog andere hobby’s die ze op het Proffesionele vak uitoefent. Zo heeft ze de School voor Journalistiek afgerond en is ze een kei in Redigeren.
Ze heeft altijd een opschrijfboekje bij zich, zodat geen enkel idee van haar verloren aat.

Hartjes:

Het was een leuk en orgineel verhaal om te lezen. Toch was het niet een boek waar je nog lang over na praat, of waar je nog lang aan denkt.
Daarom krijgt dit boek van mij:

drie en een half hartjes

Geef een reactie

